חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

הכירו את הדרך האולטימטיבית לייצר הסכם מייסדים

לא הרבה אנשים מודעים אליו, אבל מדובר על אחד ההסכמים הקריטיים ביותר שאפשר לעשות לפני יציאה לדרך עם עסק או חברה חדשה שמעורבים בה יותר ממייסד אחד. הסכם מייסדים הוא הסכם שפשוט אסור לוותר עליו, משום שהוא זה שיכול לשים את הדברים על דיוקם, ולהוציא את המייסדים לדרך עסקית מוצלחת, ברורה ובלי השגות. היום נספר לכם על הדרך האולטימטיבית לייצר הסכם מייסדים, וגם על דרך פתרון שיכולה להיות רלוונטית בזמני סכסוך.

הסכם מייסדים שם את הדברים על השולחן

אחד הדברים החשובים ביותר לעשות ביציאה לדרך עם עסק או חברה שמעורבים בהם יותר ממייסד אחד הוא לשים את הדברים על השולחן, ולשקף לכל אחד מהצדדים את התמונה בדיוק כפי שהיא. הסכם מייסדים מעגן בתוכו נושאים חשובים ביותר, כמו ניהול העסק בפועל, השקפת עולם בכל נושא העסקת עובדים, שכר ותשלומים, בחירת הספקים, ניהול כספים ועוד.

ברגע שהסכם מייסדים נערך כמו שצריך, בעזרת עורך דין מקצועי ובעל ניסיון וידע רלוונטים, הוא אמור לגעת בכל הפרטים הגדולים והקטנים שהופכים את דרך ניהול העסק לפשוטה עד כמה שניתן.

ומה עושים בזמן סכסוך?

הסכם מייסדים הוא ההסכם שאליו ניתן לחזור בכל סכסוך, ולמצוא בו את התשובה. לעומת זאת, בהיעדר הסכם מייסדים יש צורך בפתרון מחלוקות בדרך אחרת, על ידי יישוב סכסוכים לדוגמה. יישוב סכסוכים יכול להגיע בצורות שונות, כמו משא ומתן, גישור, בוררות ועוד, והוא זה שיכול להוביל את הסכסוך לכדי סיום, ולמצוא פתרון יעיל מספיק כדי להחזיר את הצדדים לדרך המלך בניהול העסק.

פנו למרכז הישראלי לגישור ובוררות על מנת לפתור סכסוכים עסקיים שנולדו בעקבות היעדר הסכם מייסדים או בשל כל סיבה אחרת.