חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יתרונות וחסרונות של אגירת חשמל בסוללות

סוללה היא מכשיר שאוגר אנרגיה ומשחרר אותה לפי דרישה. היא נמצאת בשימוש נפוץ במכוניות חשמליות, טלפונים סלולריים, מחשבים ניידים ומכשירים אלקטרוניים אחרים. סוללות מורכבות משני תאים אלקטרוכימיים או יותר הממירים אנרגיה כימית מאוחסנת לאנרגיה חשמלית. כל מערכת הסוללות, כולל התאים והחיבורים החיצוניים, נקראת מצבר.

לסוללות יתרונות רבים על פני מקורות חשמל אחרים. הם ניידות וניתן לשנע אותן בקלות ממקום למקום, ניתן להתקין אותן כמעט בכל מקום (למשל, בתוך רכב), ניתן להטעין אותן לשימוש חוזר, והן מאחסנות כמויות גדולות של חשמל לשחרור לפי דרישה בכל עת (בניגוד לפאנלים סולאריים). 

אגירת חשמל בסוללות זו דרך יעילה מאוד לאחסן חשמל, הן גם זולות יותר משיטות אחסון אחרות ואין הפסדים בחשמל כאשר הוא מאוחסן. יתרון נוסף של אגירת חשמל בסוללות הוא שסוללות הן דרך לאחסן חשמל שנוצר ממקורות מתחדשים, כמו אנרגיית השמש והרוח, כך שניתן יהיה להשתמש בהן בלילה או כשמזג האוויר אינו נוח לייצור אנרגיה מתחדשת.

החסרונות של אחסון חשמל בסוללות 

למרות היתרונות הרבים של אגירת חשמל בסוללות, ישנן כמה חסרונות שווה להכיר: לסוללות יש גם כמה חסרונות: משקלן מגביל את השימוש בהן במכשירים ניידים, היכולת שלהן פוחתת עם הזמן, והן דורשות תשומת לב מתמדת כדי לשמור עליהן טעונות, אחרת הן יפסיקו לעבוד.  צריך להטעין את הסוללה לפני שניתן להשתמש באנרגיה האצורה, וברגע שהסוללה התרוקנה, לא ניתן להטעין אותה מחדש. 

לסיכום,

אחד הדברים החשובים ביותר באגירת חשמל בסוללות הוא שצריך לדעת כמה זמן אתם רוצים לאחסן אותו, שיכול להיות בין יום אחד ל-20 שנה. ברגע שהבנתם מה הצורך שלכם, הבנתם את אופן אחסון והחשמל והשימוש בסוללה, היתרונות הרבים גוברים על החסרונות והשימוש בסוללות לצורך אחסון חשמל הוא הפתרון האידיאלי.